Wigilia Stowarzyszenia Euro-Toques Polska

Newsy

07 grudnia 2011

29 listopada br. odbyło się kolejne zebranie oraz Wigilia, Stowarzyszenia Euro-Toques Polska(ETP). Miejscem spotkania był Zamek Gniew w Gniewie.

Na spotkanie przybyła, zdecydowanie, większość członków ETP. Swoją obecnością zaszczycili nas również zaproszeni goście: przedstawiciele firm wspierających, oraz sympatycy ETP.

Zjazd rozpoczął się od zebrania Zarządu oraz wszystkich członków ETP. Omówiono między innymi:

* Sprawy związane z organizacją konkursu kulinarnego, podczas Olimpiady w Erfurcie, organizowanego przez Euro-Toques Deutschland & Euro-Toques Polska. Będzie to pierwszy konkurs organizowany dla Euro-Toques International. Koordynatorem konkursu będą: Wolfgang P. Menge- President Euro-Toques Deutschland oraz Jean Bos- President ETP.

* Konkursy kulinarne pod patronatem ETP, nominowane do półfinału Kulinarnego Pucharu Polski w 2012 r. Będą nimi: Festiwal Pstrąga w Hrabstwie Kłodzkim, Międzynarodowy Festiwal Kuchni Zbójnickiej, Dorszowe Żniwa, Turniej Kucharzy podczas Festiwalu Smaku w Grucznie, Trendy Chef, Święto Baraniny.

* Wiesław Ambros zabrał głos odnośnie konkursu kulinarnego w Moskwie, w którym jak stwierdził,  brał udział jako Juror. Uczestniczyło w nim 30 drużyn z wielu Krajów.

* Udział członków ETP w Olimpiadzie w Erfurcie w drużynie narodowej oraz w drużynach regionalnych.

* Wielka Orkiestra Światecznej Pomocy. Tym razem ETP organizuje „Wielkie Gotowanie” w trzech miejscach w Posce: Bydgoszcz- wraz ze Stowarzyszeniem Kucharzy Kujaw i Pomorza, Ustroń- wraz z Beskidzkim Klubek Kulinarnym i Polską Akademią Sztuki Kulinarnej, oraz Polanica Zdrój- wraz z Klubem Kulinarnym Hrabstwa Kłodzkiego.

* Euro-Toques Polska uczestniczyła w czterech wydarzeniach organizowanych przez Europarlament: Międzynarodowe Seminarium WWF w Gdyni, Agro- Schow w Bednarach, Open Days w Brukseli, Beer Serves Europe w Brukseli. O wspomnianych wydarzeniach informowaliśmy na bieżąco na naszej stronie www.eurotoques.pl, oraz na portalach branżowych: www.papaja.pl, www.gastrona.pl, www.poradnikrestauratora.com.pl

* Sprawy bieżące.

* W międzyczasie odbyły się prezentacje firm takich jak: Norenco, Lawenda, El-Pol, Gastro, Bonduelle, Iglotex, Live Cooking, Raps- Prowana, QimiQ, Atlantika.

* Na zakończenie zebrania odbyły się dyskusje i wolne wnioski.

Po obradach, po krótkiej przerwie, przyszedł czas na uroczystą Wigilię. Tutaj czekało na nas wiele niesamowitych i zaskakujących atrakcji. Na początek, zostaliśmy powitani na dziedzińcu Zamku przez Porucznika Jarosława Struczyńskiego i poczęstowani grzańcem, po czym nastąpił wystrzał z armaty. Przed tym została podpisana kapitulacja. Następnie udaliśmy się do sali zamkowej do suto zastawionych stołów.

Kolację wigilijną rozpoczął przemówieniem i życzeniami świątecznymi ks. Wojciech Przybyła. Wspomniał między innymi o trudnej pracy kucharza, szczególnie w dni świąteczne, kiedy ich rodziny świętują w domu, a kucharz musi być na stanowisku pracy. Po błogosławieństwie wszyscy podzielili się opłatkiem, składając sobie nawzajem najserdeczniejsze życzenia. W tym momencie, wszyscy staliśmy się jedną wielką rodziną, nie zabrakło też łez wzruszenia.

Podczas całego wieczoru czekało nas wiele niespodzianek. Mieliśmy możliwość zwiedzania Zamku z pochodnią. Zainteresowanie było tak duże, że musieliśmy podzielić się na grupy. Oglądaliśmy komnaty, lochy, salę tortur,  którą do dziś zamieszkują duchy- byliśmy tego świadkami. Na dziedzińcu Zamku, odbył się Teatr Ognia, w podziemiach, można było postrzelać sobie z kuszy. Pokaz barmański, w wykonaniu Jerzego Czapli, okazał się być bardzo interesującym i spektakularnym. Miłośnicy tańca też nie mogli narzekać, bowiem DJ Zamek opuszczał w późnych godzinach nocnych….Przez cały czas trwały pokazy i degustacje firm gastronomicznych i winiarskich.

Tak uroczyste wydarzenie, było doskonałą okazją, aby wyróżnić osoby( przedstawicieli firm czy instytucji), które mają wybitny wkład w działania naszego Stowarzyszenia. Na tę okoliczność, w podziękowaniu za całokształt i na znak wdzięczności, osobom tym, wręczono medale z logo ETP. A były nimi: Ks. Wojciech Przybyła- Dyrektor Diecezji Bydgoskiej, Agnieszka Ochniak- Redaktor Naczelna portalu Papaja.pl, Ania Rogozińska- Prezes firmy ChemaN, Iwona Rudnik- Manager firmy Raps- Prowana, Zenon Hołubowski- właściciel „Hotelu Hołubowski”, przyjaciel wszystkich kucharzy. Wszystkim serdecznie gratulujemy i za wszystko bardzo dziękujemy.

Spędziliśmy czas w bardzo ciepłej i miłej atmosferze- jak w gronie rodzinnym, gdzie wszyscy są dla siebie mili i serdeczni. To zasługa nas wszystkich. Przyjechaliśmy tu po to, aby spotkać się wszyscy razem, wymienić poglądy, porozmawiać o różnych ważnych sprawach, ale także aby oderwać się na chwilę od codzienności, czasami od szarej rzeczywistości. Aby miło spędzić czas, bez stresu, bez obowiązków. Aby spędzić trochę czasu w towarzystwie wyjątkowych i wspaniałych ludzi, którzy to wszyscy, wspólnie tworzą Europejskie Stowarzyszenie Kucharzy, Euro-Toques, w naszym Kraju- w Polsce.

Należy w tym miejscu wspomnieć o tych, którzy tak nie do końca mogli uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach podczas zjazdu. To kucharze(i nie tylko), którzy przez dwa dni przygotowywali i serwowali posiłki dla wszystkich uczestników spotkania. A było nas ponad 160 osób. Jacek Maksymowicz, Szymon Szlendak, Andrzej Jackowiak, Wiesław Szymczak, Jerzy Czapla, Przemysław Błaszczyk, Marek Rybacki, Sławomir Nawrot, Tomasz Imiński, Michał Jarząbek, Piotr Szymczak, Krzysztof Wierzba, Zbigniew Siwak. To oni przygotowali tak wspaniałą i smaczną kolację wigilijną. Za to im bardzo, bardzo dziękujemy!

Bardzo dziękujemy również firmom wspierającym ETP, dzięki którym mogliśmy zorganizować kolejne, bardzo owocne spotkanie:

Dziękujemy firmie Saga, głównemu sponsorowi Wigilii.

Dziękujemy również firmom: Raps- Prowana, Wilbo, QimiQ, Farmfrites, Bonduelle, Zamek Gniew, Commercio Polska, Wiesław Szymczak, Grzegorz Ligocki, Tom-Gast, RAK Porcelan, Norenco, Witold Cyranowicz, Lawenda, Polmlek, Browar Amber, Cukiernia Wega, Caritas Diecezji Bydgoskiej, ChemaN, Willa Win, Atlantika, El- Pol, Bacharat.

Właścicielom Zamku Gniew, dziękujemy za gościnność. Szczególne podziękowania dla Prezesa Krzysztofa Lisieckiego. Dzięki jego uprzejmości mogliśmy podziwiać ten historyczny zamek, który ciągle się rozwija a wkrótce wszystkich nas zaskoczy- mówi pan Prezes.

Mariuszowi Gachewiczowi, gospodarzowi całego przedsięwzięcia, oraz Wojtkowi Harapkiewiczowi, dziękujemy za zorganizowanie tej przewspaniałej imprezy. Mariusz, Wojtek: to co zaprezentowaliście podczas tego zjazdu, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Za wszystko pięknie dziękujemy!!!